door HUNTER » zo 20 jun 2010 17:42
Ik heb ook weer lekker wat partijen gedraaid en ik hoop dat hierdoor degenen die er niet waren ongelijk krijgen. Uiteraard hebben sommige judoka's goede redenen, maar sommigen ook niet. Maar ik dek dat als je deel wil uitmaken van een team dat je niet alleen met elkaar traint maar ook af en toe tegen elkaar knokt!!
En natuurlijk is het geen groot toernooi. Daarom juist.
Maar goed, ik heb een erg drukke mooie eerste groep gezien. Vooral de poule van Tobias, Sem, Sem, Daan, Louis, Meinze en Sven was een killer poule. Eigenlijk verdienen al deze strijders een prijs, maar Tobias was dit keer de beste. Tactisch goed, af en toe judoën op het randje maar super knap.... De mooiste punten werden echter gemaakt door Daan, die met twee huizenhoge tani otoshi's volgens de scheidsrechters unaniem de stijlprijs had verdiend. Zo zie je maar dat je niet altijd kampioen hoeft te worden om mooi te judoën!
Ook de dames poule tussen Floor, Sam, Danique en maureen was super mooi. En enorm aan elkaar gewaagd! Er moest zelfs een beslissings wedstrijd volgen om de kampioen vast te stellen. Dat werd Danique dit keer, die liet zien dat meiden wel degelijk keihard kunnen knallen!!
In het tweede blok viel de onderlinge strijd tussen Duan, Max E en Nick op. Enorm aan elkaar gewaagd, bijna alleen maar overtime wedstrijden. Geen mooie punten maar wel een fantastische strijd! Helaas viel het hier al op dat de aantallen deelnemers al minder werden, wat gewoon super jammer is.
De junioren/ senioren maakten er nog maar wat van. Joep was super bezig door zich als jongste en lichtste aan te melden bij broer Tim en Bastian, zodat er nog een mooie poule uit kwam met spannende wedstrijden. Super Joep, dat is de spirit!!!! Als je zo bezig bent dan heb je bij voorbaat al gewonnen, of je nu uiteindelijk wint of verliest!
Bij de senioren hadden we weer een mooi toernooi. 7 man, 6 wedstrijden en allemaal knallen. Ook hier gold gewoon meedoen en strijden tot je erbij neervalt, of je nu wint of verliest. En zo hoort het!! Ik heb genoten van de wedstrijden tegen Marcel, Marcel, Erik, Menno, Dennis en Bas (naja tegen hem iets minder... kolere wat een punt kreeg ik. Au....), maar we hebben elkaar elkaar gek gemaakt en morgen allemaal dikke spierpijn. En zo hoort het!
Top dat iedereen die er was heeft gestreden voor wat hij waard is. Het wedstrijd seizoen zit er nu op. Nu lekker even uitrusten en in augustus weer volle bak knallen!!!