Sportschool Kampioenschappen juni 2010

Sportschool de Lange JUDO

Moderators: Marieke, HUNTER

Sportschool Kampioenschappen juni 2010

Berichtdoor Jaap » zo 20 jun 2010 16:52

Hierbij willen wij iedereen bedanken :

Die de Sportschool Kampioenschappen Judo 2010 weer tot een succes hebben gemaakt. (y) :judo: (y) :judo:

Jaap en Roos Philipoom
Groetjes Jaap( Ome Jaap)
Jaap
Trainer - Coach
Trainer - Coach

Re: Sportschool Kampioenschappen juni 2010

Berichtdoor Marcel Hoogeboom » zo 20 jun 2010 17:29

Het was ondanks de geringe inschrijvingen een geslaagd kampioenschap!

Alle kampioenen van harte gefeliciteerd met hun overwinning!

Het geringe aantal inschrijvingen vind ik echter wat minder. Dit is toch echt de afsluiting van het jaar, de jaarprijzen en tal van andere bokalen worden uitgereikt en dan ben je er niet. Ik kan dit niet zo waarderen. Ik loop (met Sebastiaan) het hele seizoen vaak twee weekend dagen door heel Nederland en dat op de gekste tijden alle toernooien af en door de weeks alle trainingen begeleiden! Ik vind het dan ook onbegrijpelijk dat je er bij zo'n laatste zondag niet bij bent. Ook als je een prijs hebt behaald dit jaar in de Barbieribokaal en dat je zelfs niet de moeite neemt om je prijs in ontvangst te komen nemen. Jammer :cry: !

Verder heb ik zelf wel weer lekker een paar partijtjes gedraaid
Marcel Hoogeboom
Coach
Coach

judoband: 1e dan

Berichtdoor HUNTER » zo 20 jun 2010 17:42

Ik heb ook weer lekker wat partijen gedraaid en ik hoop dat hierdoor degenen die er niet waren ongelijk krijgen. Uiteraard hebben sommige judoka's goede redenen, maar sommigen ook niet. Maar ik dek dat als je deel wil uitmaken van een team dat je niet alleen met elkaar traint maar ook af en toe tegen elkaar knokt!!
En natuurlijk is het geen groot toernooi. Daarom juist.

Maar goed, ik heb een erg drukke mooie eerste groep gezien. Vooral de poule van Tobias, Sem, Sem, Daan, Louis, Meinze en Sven was een killer poule. Eigenlijk verdienen al deze strijders een prijs, maar Tobias was dit keer de beste. Tactisch goed, af en toe judoën op het randje maar super knap.... De mooiste punten werden echter gemaakt door Daan, die met twee huizenhoge tani otoshi's volgens de scheidsrechters unaniem de stijlprijs had verdiend. Zo zie je maar dat je niet altijd kampioen hoeft te worden om mooi te judoën!

Ook de dames poule tussen Floor, Sam, Danique en maureen was super mooi. En enorm aan elkaar gewaagd! Er moest zelfs een beslissings wedstrijd volgen om de kampioen vast te stellen. Dat werd Danique dit keer, die liet zien dat meiden wel degelijk keihard kunnen knallen!!

In het tweede blok viel de onderlinge strijd tussen Duan, Max E en Nick op. Enorm aan elkaar gewaagd, bijna alleen maar overtime wedstrijden. Geen mooie punten maar wel een fantastische strijd! Helaas viel het hier al op dat de aantallen deelnemers al minder werden, wat gewoon super jammer is.

De junioren/ senioren maakten er nog maar wat van. Joep was super bezig door zich als jongste en lichtste aan te melden bij broer Tim en Bastian, zodat er nog een mooie poule uit kwam met spannende wedstrijden. Super Joep, dat is de spirit!!!! Als je zo bezig bent dan heb je bij voorbaat al gewonnen, of je nu uiteindelijk wint of verliest!

Bij de senioren hadden we weer een mooi toernooi. 7 man, 6 wedstrijden en allemaal knallen. Ook hier gold gewoon meedoen en strijden tot je erbij neervalt, of je nu wint of verliest. En zo hoort het!! Ik heb genoten van de wedstrijden tegen Marcel, Marcel, Erik, Menno, Dennis en Bas (naja tegen hem iets minder... kolere wat een punt kreeg ik. Au....), maar we hebben elkaar elkaar gek gemaakt en morgen allemaal dikke spierpijn. En zo hoort het!

Top dat iedereen die er was heeft gestreden voor wat hij waard is. Het wedstrijd seizoen zit er nu op. Nu lekker even uitrusten en in augustus weer volle bak knallen!!!
Afbeelding
HUNTER
Trainer - Coach
Trainer - Coach

judoband: 4 dan!!!!

Berichtdoor HUNTER » zo 20 jun 2010 17:43

trouwens, de uitslagen en foto's (door Marcel K en Ilse) komen later. Ik ga eerst even eten en trachten mijn koppijn weg te krijgen......
Afbeelding
HUNTER
Trainer - Coach
Trainer - Coach

judoband: 4 dan!!!!

Berichtdoor Marcel Hoogeboom » zo 20 jun 2010 18:43

HUNTER schreef:In het tweede blok viel de onderlinge strijd tussen Duan, Max E en Nick op. Enorm aan elkaar gewaagd, bijna alleen maar overtime wedstrijden. Geen mooie punten maar wel een fantastische strijd! Helaas viel het hier al op dat de aantallen deelnemers al minder werden, wat gewoon super jammer is.

He Sebastiaan,
Viel wel mee hoor, ik won er drie op ippon binnen de tijd en een op scheidsrechterbeslissing.
groetjes Nick
Marcel Hoogeboom
Coach
Coach

Berichtdoor Marcel en Duco » zo 20 jun 2010 21:59

Kan me volledig aansluiten bij de opmerking van de coaches Marcel en Sebastiaan.

Sportschool kampioensschappen daar doe je zeker als jeugdlid gewoon aan mee,immer hoe meer mensen mee doen hoe beter men de poules kan maken. Maar ook bij de senioren is het mee doen belangrijker dan het winnen :wink: kan ik makkelijk zeggen want ik win bijna nooit,maar het gaat steeds beter, dit jaar 6 partijen draaien ipv 3 dat is al leuk en dan nog niet eens allemaal op ippon verliezen.Slechts 5 verloren op ippon en 1 op wazari.Volgens mijn personal coach Duco kan het alleen maar beter gaan dus moet ik maar eens extra gaan traienen in het nieuwe seizoen.

Maar ik heb wel genoten weer van de sfeer en de partijen bij de kleintjes, tomeloze inzet en emotie dat is wat judo zo leuk maakt.
En uiteraard ben ik extra trots want dochter lief werd prachtig 2e :2: en zoonlief won de felbegeerde Barbieri bokaal. (y) :judo: en dat op vaderdag , wat wil een vader nog meer.
Volgend jaar ben ik er in ieder geval gewoon weer bij , dus schrijf mij maar vast in ..........wie volgt ??

Sportieve groet,

Marcel Kr.
Marcel en Duco
Lid
Lid

judoband: Blauw,Groen,Geel

Berichtdoor Menno » ma 21 jun 2010 00:02

Ondanks dat ik net niet bij de eerste drie geëindigd ben, heb ik toch weer erg genoten. Geen enkele partij kansloos, en lekker mijn worpjes in kunnen zetten. Hopelijk lukken er volgende keer een paar meer. Leuk te zien dat iedereen aan elkaar gewaagd was. Dit resulteerde in veel uitgejudoode partijen. Voor het publiek misschien minder, maar als deelnemer kijk je er toch anders naar. Respect voor de minder jongeren die meededen. Ik ben blij dat onze poule geen ernstige blessures heeft opgelopen, ik denk toch ook wel dankzij het regelmatige trainen. Ook de judoka van het jaar prijs was een leuke verrassing, bedankt daarvoor. De komende dagen zal ik nog wel even spierpijn hebben. Gr Menno
Afbeelding
Menno
INGENIEUR
INGENIEUR

Berichtdoor Dennis » ma 21 jun 2010 10:06

Ik sluit mij ook volledig aan bij de voorgaande reacties. Jammer van zoveel afzeggingen. Gelukkig was de seniorenpoule nog wel behoorlijk groot. Ik heb weer erg genoten van de onderlinge strijd. Iedereen knokte voor wat hij waard was. Ook ik heb alles gegeven...jammer genoeg net niet genoeg voor de 1e prijs, maar ik ben erg tevreden met mijn 2e plek. Ik had dan ook wel enorme steun van mijn trouwe fans (y) .
Enne...de spierpijn begint al aardig op te komen... :wink:
Dennis
Elite
Elite

Berichtdoor Marcel en Duco » do 24 jun 2010 19:40

Hi Sebas ,

Is je koppijn al weg, we willen foto's en uitslagen zien op de site ......en tuurlijk we gaan eerst even naar Nederland kijken :bier: :wink:

Ben gewoon nieuwsgierig

Marcel
Marcel en Duco
Lid
Lid

judoband: Blauw,Groen,Geel

Keer terug naar Judo